Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER FOR RIKKI TIKKI.

Rikki Tikki er en dansk online webshop, som findes på www.rikkitikki.dk.

Webshoppen udbydes af:
Rikki Tikki Company A/S
Mariagervej 3
9560 Hadsund
Mail: info@rikkitikki.dk
Tlf: 98 57 27 55
CVR: 27351883

SÅDAN HANDLER DU

  1. Indkøbskurv:
    Når du har fundet en vare, du ønsker at købe, klikker du på knappen ”Læg i kurv”, hvorefter varen automatisk registreres i din indkøbskurv. Herefter kan du vælge mellem at fortsætte med at shoppe eller at gå til indkøbskurven.
  2. Fra indkøbskurven til kassen:
    Når du er færdig med at shoppe, klikker du på den grønne indkøbsvogn i det øverste højre hjørne. Dermed kommer du til din kurv, og hvis alt her er, som det skal være, går du videre ved at klikke på knappen ”Gå til kassen”.
  3. Ved kassen:
    Herefter bliver du sendt videre til en formular, som du skal udfylde med relevante oplysninger om dig selv og dine ønsker i forhold til betalings- og leveringsform. Når du har gjort det, klikker du på knappen ”Gå til betaling”, hvorefter du bliver sendt videre til betaling.
  4. Gennemførelse af ordre:
    Har du valgt at betale via bankoverførsel, er din ordre nu gået igennem, men den vil først blive afsendt, når vi har modtaget betalingen fra dig. Vores bankinformationer fremgår af hjemmesiden under bestillingen, men du får den også tilsendt sammen med din ordrebekræftelse. Har du derimod valgt at betale med kort, vil du blive sendt direkte til vores online betalingssystem, og når du her har indtastet dine betalingsoplysninger og betalt, er din ordre gennemført. Når din ordre er gennemført, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail, og når ordren er afsendt, vil du ligeledes modtage en forsendelsesbekræftelse og din faktura pr. e-mail.

PRISER

Alle angivne udsalgspriser er inkl. 25 % moms. Priserne er dagspriser.

Prisgaranti
Har du andetsteds set en vare fra vores sortiment til en billigere pris end vores, sælger vi dig varen til den fundne billige pris. 
Vores prisgaranti gælder alle varer i butikken. Dog skal følgende krav være opfyldt:

  • Varen fra vores sortiment skal være identisk med den vare, du har set billigere et andet sted.
  • Den fundne billigere pris skal være tilgængelig for alle, og den skal ligeledes være gældende på det tidspunkt, hvor prisgarantien gøres gældende.
  • Prisgarantien omfatter ikke varer, der sælges fra udlandet, da de ofte er omfattet af helt andre service- og garantiregler.
  • Prisgarantien gælder ikke med tilbagevirkende kraft.

Prisgarantien gælder således ikke for:

  • Kø-tilbud og lign.
  • Varer, der sælges i begrænset mængde.
  • Tilbud, der kræver medlemskab af kundeklubber e.l.

For at prisgaranti kan gøres gældende skal vi se dokumentation for, at du kan købe varen billigere andetsteds, samt hvor dette er tilfældet. Dokumentationen skal forelægges os i form af et link eller lignende, og den skal være aktuel.

BETALING

På www.rikkitikki.dk kan du betale med:

- Dankort
- Visa
- MasterCard
- Maestro
- JCB
- eDankort
- EAN - Offentlige institutioner og lign.
- Mobile Pay
- Bankoverførsel - NB. Bankoverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen 

Kreditkort 
Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug, idet du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. De data, som du sender i forbindelse med køb med betalingskort, krypteres med SSL (Secure Socket Layer), således det kun er Nets, der kan læse dem. 

I tilfælde af at dit kort skulle blive misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL i betalingssystemet, vil du ikke have nogen selvrisiko. Modsat har du altid en selvrisiko på 1.200 kr. i fysiske butikker, hvis dit betalingskort misbruges ved brug af PIN-kode. SSL er en integreret del af Rikki Tikki Shops betalingssystem. 

Din købssum trækkes først fra din konto, når varerne er afsendt fra Rikki Tikki. Der vil aldrig blive trukket et større beløb fra din konto end det, du har godkendt ved bestillingen. Sker der en ændring i din ordre, fra du bestiller, til vi afsender (f.eks. at du fortryder købet af en vare), vil opkrævningen naturligvis blive tilpasset dette.

Rikki Tikki Shop anvender ePay, som er et sikkert online betalingssystem godkendt af Nets.

Bankoverførsel
Bankens navn: Østjydske Bank
Konto: 7230 0001206743
BIC/SWIFT: OSBADK22 
IBAN: DK4072300001206743
Når du betaler med bankoverførsel, skal du altid huske at påføre dit navn og det ordrenummer, som du finder på den tilsendte ordrebekræftelse.
Vær opmærksom på at bestilte produkter ikke bliver reserveret før, vi har modtaget din betaling. 

LEVERING

Vi tilbyder forsendelse til hele verden, og internationale ordrer sendes altid med GLS International eller UPS. Danske ordrer sendes enten med Post Danmark eller GLS afhængig af dit valg ved bestillingen.

DIN KONTO

Hvis du opretter en konto i vores shop, vil du kunne gennemføre dine køb meget hurtigere, gemme flere leveringsadresser, se og spore dine ordrer og meget mere. Ved din første bestilling på www.rikkitikki.dk vil du blive spurgt, om du kunne tænke dig at oprette en konto til senere brug. 
Når du logger ind på din konto, skal du bruge din e-mailadresse samt dit password. Du kan oprette en konto når som helst, når det passer dig. Skulle du glemme dit password, kan du altid bede om at få det nulstillet. Dette gøres automatisk via webshoppen.

PORTO

Dine forsendelsesomkostninger afhænger af hvilken forsendelsesmetode, du vælger samt vægten og størrelsen på din pakke. Vælger du GLS Pakkeshop eller GLS Erhverv er fragten altid gratis hvis du køber for mere end 200,-, hvis du selv afhenter pakken på vores lager er det selvfølgelig gratis. Gratis levering gør sig dog kun gældende til adresser i Danmark. Ved levering til udenlandske adresser anvendes GLS International eller UPS automatisk.

FORSENDELSE OG AFHENTNING

Du har følgende forsendelsesmuligheder, når du handler på rikkitikkishop.dk:

1) Post Danmark med omdeling (Fast pris 30 kr. til alle danske adresser)
Pakken sendes med Post Danmark, som forsøger at levere pakken hos dig på den angivne adresse. Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet, vil Post Danmark lægge en afhentningsseddel i din postkasse. Du kan herefter afhente din pakke på posthuset. Bliver pakken ikke afhentet inden 10 dage, vil den blive returneret til Rikki Tikki Shop. 

2) Post Danmark uden omdeling (Fast pris 10 kr. til alle danske adresser)
Pakken sendes med Post Danmark, som leverer pakken på ét af dig defineret afhentningssted. Du kan vælge frit mellem en række certificerede udleveringssteder, postbutikker og døgnbokse. Post Danmark sender dig en e-mail og evt. en sms, når pakken er afsendt fra deres central, og igen når du kan afhente pakken. Når du afhenter pakken skal du medbringe dit pakkenummer samt gyldig billedlegitimation.

Sådan vælger du Post Danmark uden omdeling:
Under punktet levering, når du afslutter en ordre, vælger du Post Danmark uden omdeling. Du indtaster så dit postnummer, og herefter fremkommer en menu med valgmuligheder. Her vælger du så blot, hvor du ønsker at afhente din pakke. 
Idéen med Post Danmark uden omdeling er, at du selv bestemmer, hvor og hvornår du vil hente din pakke. En meget stor del af de pakker, der leveres til en privatadresse ender alligevel på posthuset, da modtageren ikke er hjemme, når posten kommer. På denne måde kan du tage pakken med, når det passer dig, og der køres så ikke unødvendigt med pakken, hvilket er til gavn for både dig og miljøet. 

3) GLS Pakkeshop (Gratis - til alle danske adresser ved ordrer over kr. 200,-)
Når dine pakker leveres med GLS Pakkeshop, sendes din pakke til et certificeret udleveringssted. Du vælger frit blandt foreløbigt 450 steder i Danmark. GLS sender dig en e-mail og evt. en sms, når pakken er afsendt fra deres central, og igen når du kan afhente pakken. Når du afhenter pakken i pakkeshoppen bedes du medbringe dit pakkenummer samt gyldig billedlegitimation. Du har mulighed for at få en anden person til at afhente din pakke, notér blot denne persons navn i indtastningsfeltet under GLS Pakkeshop. 

Sådan vælger du GLS Pakkeshop:
Under punktet levering, når du afslutter en ordre, vælger du Pakkeshop. Når du har valgt Pakkeshop, indtaster du dit postnummer, og herefter fremkommer en menu, hvori du skal vælge, hvor du gerne vil afhente af din pakke. 
Idéen med GLS Pakkeshop er, at du selv bestemmer, hvor og hvornår du vil hente din pakke. På denne måde kan du tage pakken med, når det passer dig, og der køres så ikke unødvendigt med pakken, hvilket er til gavn for både dig og miljøet. Du kan finde nærmeste pakkeshop her

4) GLS Erhverv - pakken sendes til din arbejdsplads (Gratis - til alle danske adresser ved ordrer over kr. 200,-)
Vælger du GLS Erhverv, sender vi din pakke til den angivne adresse på din arbejdsplads. Pakken leveres i tidsrummet 8-16 på hverdage. Leveringen kan ske til alle adresser i Danmark, men da chaufføren kræver en kvittering før udlevering, egner denne leveringsform sig bedst til virksomheder, hvor der altid er bemanding mellem kl. 8 og 16.

5) Internationale forsendelser (Pris afhænger af vægt og størrelse)
GLS International eller UPS vælges automatisk i det øjeblik, leveringsadressen ikke er i Danmark. Fragtprisen afhænger af pakkens vægt og størrelse samt den geografiske afstand til os.

6) Afhentning (Gratis)
Det er muligt at afhente ordrer på vores lager. Bemærk dog at alle ordrer skal bestilles via webshoppen, og først derefter kan de afhentes på lageret.

Adressen på vores lager er:

Rikki Tikki Shop
Plastvænget 3C
9560 Hadsund

Åbningstider: Mandag til torsdag kl. 8.00 - 15.30. Fredag kl. 8.00 - 15.00.

Bemærk: der er middagslukket hver dag mellem kl. 11.45 – 12.15 .

LEVERINGSTID

Vi afsender varer alle hverdage hele året rundt. Normalt kan du som udgangspunkt regne med, at ordrer, der foretages inden kl. 12.00 på en hverdag, afsendes samme dag. De forventes således at ankomme til dig den første efterfølgende hverdag med den valgte forsendelsesform. Post Danmark leverer også pakker om lørdagen, og derfor vil du opleve, at ordrer betilt fredag inden kl. 12 leveres lørdag. 

 

Vi oplever somme tider usædvanligt travle perioder, og det samme gør postvæsenet og GLS. Derfor kan vi ikke garantere dag-til-dag levering, men vi kan love dig, at vi bestræber os på det! I nogle tilfælde må du derfor påregne en forsendelsestid på 2-3 hverdage, efter vi har modtaget din ordre. Hvis vi imod forventning ikke kan levere inden for 3 hverdage, vil vi kontakte dig herom. Skulle du mod forvening ikke have hørt fra os efter 3 hverdage, er du velkommen til at kontakte os. 

Når din pakke er blevet afsendt modtager du en forsendelsesbekræftelse med et link, hvor du kan spore din ordre. 

OBS: Vær opmærksom på ordrer ikke afsendes før ALLE bestilte varer er på lager. Ønsker du at opdele din ordre, kontakt os venligst. 

FARVEGENGIVELSE

Bemærk at forskellige computere, grafikkort og skærme kan vise farver forskelligt. Derfor kan du ikke være 100 % sikker på, at farven på et produkt gengives fuldstændig nøjagtigt på din skærm. Dette forekommer oftest for lyse farver. Hvis du modtager en vare og ikke er 100 % tilfreds med dennes farve, er du naturligvis velkommen til at benytte dig af fortrydelsesretten.

FORTRYDELSESRET

Ifølge købeloven har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på internettet – vi tilbyder dog 360 dages fuld fortrydelses- og returret på alle varer, der er købt på www.rikkitikkishop.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du modtager din vare.

Tages varen i brug inden udløb af fortrydelsesretten, og skulle du efterfølgende fortryde dit køb, hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den på almindelig vis i en fysisk butik. Det er altid en god ide at gemme den originale emballage, indtil du endeligt har besluttet dig for at beholde varerne. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker, på at modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.  

Vil du benytte dig af din fortrydelsesret, skal du udfylde vores returneringsblanket, og returnere den til os sammen med din returvare. Du betaler selv portoen for at sende varen retur, og du bærer også risikoen for at varen returneres sikkert til os. Din omkostning til returfragt kan selvfølgelig variere alt afhængig af, hvordan du sender pakken til os, og hvor stor den er. På Post Danmarks hjemmeside kan man købe en online pakkelabel til en pris á 80,-. Returnerer du gennem en GLS pakkeshop starter prisen på 60,- men den endelige pris afhænger af størrelsen på pakken. Når vi modtager din returvare, tilbagebetaler vi den fulde købssum inkl. eventuelle forsendelsesomkostninger, du må have haft ved den oprindelige ordre. Hvis det dog vurderes, at varen har været brugt som beskrevet ovenfor, får du kun en del eller intet af købssummen retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Du kan frit vælge mellem at få dine penge udbetalt eller få et gavekort til rikkitikkishop.dk. Dette skal du blot angive på returneringsblanketten. Bemærk at der kan gå op til 14 dage, fra vi har modtaget dine returvarer og din retuneringsblanket, til beløbet udbetales. 

Returvarer skal returneres til:

Rikki Tikki Shop
Plastvænget 3C
9560 Hadsund

Hvis du ønsker at printe en ny returneringsblanket, skal du blot klikke her.

Bemærk – vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.

Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse - dog mod forudgående aftale. 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at https://www.rikkitikki.dk/kundeservice/

Varer undtaget fortrydelsesretten

Elefanter, som har føjet tilføjet en personlig tekst og fremstillet efter forbrugerens specifikationer.

BYTTESERVICE

Hos os har du altid 360 dages ombytningsret på varer, der er købt på www.rikkitikki.dk. Ombytningsretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Bemærk, dette gælder ikke personliggjorte elefanter. Tages varen i brug inden udløb af ombytningsretten, og skulle du efterfølgende fortryde dit køb og ombytte til en anden vare, hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt, for at teste varen på almindelig vis i en fysisk butik. Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du endeligt har besluttet dig for at beholde varen. 

Hvis du vil benytte dig af din ombytningsret, skal du udfylde vores returneringsblanket med dine informationer og ønsker og sende den retur til os sammen med din returvare. Du betaler selv portoen for at sende varen retur, men til gengæld betaler vi så altid for at sende de nye varer til dig med samme fragtform, som du valgte ved den oprindelige bestilling. Vær opmærksom på at du selv bærer risikoen for, at alle returvarer returneres sikkert til os. Din omkostning til returfragt kan selvfølgelig variere alt afhængig af, hvordan du sender pakken til os, og hvor stor den er. På Post Danmarks hjemmeside kan man købe en online pakkelabel til en pris á 80,-. Returnerer du gennem en GLS pakkeshop starter prisen på 60,- men den endelige pris afhænger af størrelsen på pakken.

Bemærk – hvis du ønsker du at bytte en vare til en anden billigere vare, tilbagebetales differencen naturligvis til dig. Du kan vælge mellem at få pengene udbetalt eller få et gavekort til rikkitikkishop.dk. Dette angiver du blot på returneringsblanketten. Hvis du derimod ønsker at bytte en vare til en anden dyrere vare, skal du i stedet for ombytning oprette en ny ordre på vores webshop og sende den oprindeligt købte vare retur i henhold til fortrydelsesretten.

Returvarer skal returneres til:

Rikki Tikki Shop
Plastvænget 3C
9560 Hadsund

Hvis du ønsker at printe en ny returneringsblanket, skal du blot klikke her.

Bemærk – vi modtager ikke pakker der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at https://www.rikkitikki.dk/kundeservice/

REKLAMATIONSRET

Når du handler på rikkitikki.dk, har du i henhold til købeloven altid 2 års reklamationsret på varer, der går i stykker inden udløbet af denne periode eller har andre væsentlige fejl og/eller mangler. Du har således krav på reparation, ombytning, dine penge tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.
For at kunne få medhold i en reklamation er det et krav, at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, eller at fejlen/manglen var iboende allerede på købstidspunktet. Husk at reklamere inden for rimelig tid, efter du har opdaget fejlen/manglen. Rettidig reklamation anses som senest to måneder efter, at fejlen/manglen blev opdaget.

Ved reklamation er det vigtigt, at du kontakter os, inden en vare returneres, så vi kan afgøre det videre forløb. Send os blot en mail, hvori du beskriver fejlen/manglen og påfører enten dit faktura- eller ordrenummer, så vil vi kontakte dig med yderligere information. Vedhæft også meget gerne et billede, så vi har den bedst mulige baggrund for at træffe en korrekt beslutning.
Hvis varen skal sendes retur til os, påtager vi os udgifterne herfor og sender dig en pakkelabel, som skal bruges til returneringen. På den måde undgår vi, at du skal lægge penge ud. Bemærk at vi ikke refunderer porto for forsendelser, der sendes til os uden forudgående aftale.Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Bemærk – vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.

Du kan læse mere om lovgivningen for reklamation, og hvordan du er stillet her.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at https://www.rikkitikki.dk/kundeservice/

PERSONDATAPOLITIK

For at bestille noget på vores webshop, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: Navn, betalingsadresse, leveringsadresse, telefonnummer samt e-mailadresse. Disse oplysninger registreres og gemmes af Rikki Tikki Shop, hvor de opbevares i 5 år.

Dataansvarlig hos RikkiTikki.dk: Vibeke Haubro

Vi foretager udelukkende registrering af dine personlige oplysninger med det formål at kunne levere din ordre til dig. Når der indsamles personlige oplysninger på vores website, sikrer vi, at det altid sker med dit samtykke. Alle kundeoplysninger indtastes og transmitteres til Rikki Tikki i ikke-krypteret form.

Dine oplysninger opbevares sikkert og fortroligt hos os, og ingen oplysninger videregives til tredjemand. Alle ansatte i Rikki Tikki har dog adgang til de oplysninger, der er registreret om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, men de opbevares sikkert på computere, der er beskyttet af adgangskode.

Som registreret kunde hos Rikki Tikki har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen af dine oplysninger, og du har desuden ret til altid at få indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du ifølge persondataloven. Henvendelser vedrørende persondata skal rettes til Rikki Tikki pr. e-mail til info@rikkitikki.dk.

COOKIES

Rikkitikki.dk anvender såkaldte cookies, som bl.a. bruges til internt analysearbejde. Det overordnede formål med vores brug af cookies er at forbedre din oplevelse og interaktion på vores website samt at sikre, at du kan handle komfortabelt og effektivt hos os.

Rikki Tikki anvender cookies til følgende formål:

-     Teknisk funktionalitet, Vi vil gerne kunne huske dine præferencer, så vi kan forbedre sidens tekniske funktionalitet for dig.

-     Vi vil gerne vide, hvor mange, der besøger vores side, samt hvem de er (køn, alder, geografi og interesser), så vi kan tilpasse siden til brugerne.

Vi anvender både egne og 3. partscookies som eksempelvis Google Analytics og Facebook.

HVAD ER EN COOKIE?

En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. En cookie er designet til

-     at kunne holde styr på dine bevægelser på websitet,

-     at hjælpe dig med at fortsætte, der hvor du slap sidste gang, du besøgte websitet,

-     at huske dit login,

-     at gemme dine præferencer,

-     Osv.

En cookie er ikke et program, og den kan ikke læse data på din computer. Kun det websted, der har placeret en cookie på din harddisk, kan læse cookiens indhold igen. En cookie er ikke en virus, og den kan ikke på nogen måde gøre skade på din computer, mobil eller tablet. En cookie sletter sig selv efter en variabel periode, men den fornyes efter hvert nyt besøg.

Hvis du ikke ønsker cookies på din computer, kan du slette dem. Find en vejledning til hvordan du forvalter og sletter cookies her. 

Oplysninger, der indsamles af os via cookies, opbevares sikkert og fortroligt.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Rikki Tikki - info@rikkitikki.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Rikkitikki.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@rikkitikki.dk

KONTAKT

Hvis du har et spørgsmål, er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. brev, telefon eller e-mail. Vi bestræber os på at besvare e-mails inden for 24 timer på hverdage.

Adresse: Mariagervej 3, 9560 Hadsund
E-mail: info@rikkitikki.dk
Telefon: 98 57 27 55

Åbningstider: Mandag – torsdag kl. 9.00 – 15.00. og fredag kl. 9.00 – 14.00.